laupäev, 17. oktoober 2015

ISESEISEV TÖÖ III - HELIDE LOOMINE JA SALVESTAMINE

Helifaili loomine

Siit saad kuulata helifaili https://soundcloud.com/liliana-kester/saadete-tunnusmeloodiad

1)      Millest ja kuidas tekkis idee?
Telesaadete tunnusmeloodiate idee on olnud mul peas aastaid, kuid ma ei ole kunagi osanud seda teostada. Nüüd kui lugesin iseseisvat tööd, tärkas kohe mõte, et saan oma kauaaegse idee teostada. Kasutan antud salvestist väljaspool tundi klassiõhtul. Lapsed vaatavad TV-st erinevaid telesaateid. Püüan välja selgitada, kas nad tunnevad saadete tunnusmeloodiaid.
Inimeseõpetuses on teema kuulmine. Selles teemas saan samuti helifaili salvestust ära kasutada. Loomulikult on vaja salvestada uus helifail.
2)      Mis oli heliklipi juures kõige keerulisem? Kas oli üllatavaid momente? Õppisid midagi uut?
Kõige keerulisemaks osutus minu jaoks helifaili salvestamine ajaveebi. Üllatav moment oli lihtsus, et mina ise sain hakkama salvestamisega, lõikamise ja eriefektidega. Töö heliga oli huvitav ja kaasahaarav. Tekitas erilise enesekindluse, et oskan jälle midagi huvitavat teha.
3)      Mis on sinu hinnang heli (kui ühe meediumi) kasutamisel õppetöös? 
Helidel on õppetöös suur mõju. Ka inimese kõne on heli, seda heli valesti mõistes, võib jääda inimesest täiesti vale mulje. Heli on seotud kuulamisega ja kuulamist on vaja tänapäeva lastel kõvasti harjutada. Tahetakse küll ise rääkida, aga kuulata ei osata. Eesti keeles on ettenähtud kuulamisülesanded, kus kuulates teksti peab õpilane samal ajal täitma ülesandeid. Ülesanne valmistab esimestel kuulamistel suuri raskusi. Mida rohkem treenida, seda parem on tulemus. Eriti tähtis on kuulamine võõrkeeles, oskust treenida kõrva teravust.


1 kommentaar:

  1. Tegevus arvestatud ja oled suurepäraselt ülesandega hakkama saanud.

    VastaKustuta