laupäev, 31. oktoober 2015

PRAKTIKA ÜLESANNE 2 TEGEVUSKAVA ANALÜÜS

Loodusõpetuse tunni veebipõhistel keskkondadel põhinev õppetegevus.
Eelnevalt koostatud tegevuskavast oli kasu. Tunni alguses selgus, et ma ei olnud tegevuskavasse kirjutanud füüsilise keskkonna ettevalmistamist. Toolide ja laudade ümberpaigutamine võttis liiga palju aega ja tekitas lastes segadust. Rühmade moodustamine sujus hästi, kuna ma olin eelnevalt ettevalmistanud lipikud rühmade moodustamiseks.
Põhi tegevus, mis puudutab mängu „Kuldvillak“ sujus väga hästi. Lapsed said mängu põhimõttest kohe aru, pidasid kinni reeglitest ja abistavad paberid küsimustega aitasid lastel meeles pidada, kuidas peab vastus kõlama (mis on…?, kes on ..?). Kui õpetaja oli küsimuse esitanud hakkasid lapsed kohe omavahel vaikselt arutlema. Grupid töötasid sõbralikult ja hea oli vaadata laste koostööoskust.
Tegevuse läbi viimist ei takistanud otseselt miski. Minul kui õpetajal oli aga pidevalt hirm, et mäng ei mahu tunni piiridesse. Nii ka läks, viis minutit pidime vahetunnist näpistama. Lapsi see ei häirinud, sest nemad oli mänguga väga hõivatud. Kuna meie koolis tunni lõpu kella ei helistata ja õpetaja on tunni lõpetaja, siis teadsin ainult mina, et ma ei mahtunud oma tunni planeerimise aega. Tegevus kokkuvõtvalt sujus hästi ja mis kõige tähtsam, meeldis lastele väga. Ka järgmisel päeval palusid õpilased korrata mängu. Mulle meeldis, et lapsed kordasid materjali „Mets“ mängeldes ja ei pannud tähelegi, et tegelikult nad õppisid.
Mängu käigus selgus, et olin mõned küsimused või kirjeldused püstitanud nii, et pidin õpilastele üle seletama, mis vastust oodatakse. See tähendab, et enne mängu on vaja katsejäneseid, kellega mäng läbi mängida.

Edaspidi pean tegevuskavasse sisse kirjutama ka füüsiline klassi ettevalmistamise, mis tuleks korda seada vahetunnis. 

1 kommentaar:

  1. Analüüs põhjalik ning nõustun, et enne tasub mäng katsejäneste peal läbi mängida. Sõbrad, kodused jne on selleks hea sihtrühm, kes saavad anda tagasisidet, mille peale ise ei tule. Samas kui mängid mängu korra läbi, on ka kindlam tunne klassis. Omad siis selgemalt pilti, kuidas asi peaks toimima.

    VastaKustuta