Eesti keele tunni õpitegevus vastavalt hindamisele.
Eelnevalt koostatud tegevuskavast
oli osaliselt kasu. Sellist kaost ei ole varem minu tunnis veel olnud nagu
selles eesti keele tunnis. Sellest on isegi natuke häbi kirjutada. Algas juba
sellega, et sülearvutid olid kõik juba teise õpetaja poolt broneeritud ja mina
pidin võtma tahvelarvutid. Leppisin sellega ja ei lasknud ennast häirida.
Lõpuks tuli välja, et see oli hoopis parim osa, mis sai juhtuda.
Tund algas väga hästi, slaid
seinal äratas kohe lastes huvi ja nad said kohe aru, et tegemist on
võõrsõnadega. Osati kõik sõnad nimetada ja tundus, et kõik laabub. Õpilased
said hakkama ka learningapps.com keskkonda sisenemisega, kuid siis selgus, et
minu koostatud äpp ei ole avalik ja keskkonnast mitte leitav. Kohe leidsin tahvlite
eelise ja panin ekraanile QR koodi ja tahvlitega õpilased said kordamismängud läbi
teha. Arvutite taga istuvate õpilastega püüdsime pikka ja lohisevat aadressi
ühiselt sisse trükkida. Kui selgus, et 12-l õpilasel on kordamine tehtud, algas
minul väike paanika. Otsustasin, et avame hoopis kõik keskkonna Quizizz ja
alustame kontrolltööga, kuna tunnist oli möödunud juba 25 minutit. Selle
keskkonna avamisega selgus, et trükkides Quizizz.com avanes hoopis vale
lehekülg. Sisse oli vaja trükkida quizizz join game. Jällegi venis aeg edasi.
Esimesed õpilased said õigele lehele, avasin mängu. Hea oli see, et selles keskkonnas
võis avada mängu, ootamata kõikide õpilaste sisselogimist ja hiljem said kõik
liituda. Kontrolltöö juhendist said enamuses aru ja järgnev töö pakkus
õpilastele suurt elevust. Neile meeldis see uudsus ja põnevus. Lõpuks said
õnneks kõik oma kontrolltöö tehtud. Kiirematele lubasin hoopis learningappsi
asemel minna programmeerima, kuna see keskkond ja sisse logimine oli tuttav.
Sain samal ajal aeglasemaid abistada.
Mida teha teisiti? Taipasin kohe pärast tundi, et mul oleks palju
lihtsam olnud, kui oleksin läinud oma klassi kodulehele
lilianaklass.blogspot.com.ee, kuhu olin eelmisel päeval linkinud vajalikud leheküljed.
Ma ei tea, miks ma tegevusplaani tehes selle peale kohe ei tulnud. Aga nagu
vanasõna ütleb „Vigadest õpitakse“. Kuna olin enda peale tohutult pahane tunni
mitte õnnestumisel, siis otsustasin järgmisel päeval uuesti proovida ja
proovisingi. Kõik sujus nagu lepase reega. Lastele ütlesin, et kuna paljudel õpilasel
ei õnnestunud kontrolltöö piisavalt hästi (mis oli tõsi), siis teeme kordus
tunni. Lapsed olid rahul ja mina õnnelik. Kordus tund õnnestus. Kusjuures said
lapsed ka paremad tulemused. Lõpp hea, kõik hea.
Kindlasti ei pea sa seda tundi häbenema. Mina kiidan ja tunnustan, sest esiteks suutsid sa kohaneda juba esimesel hetkel, kui said teada, et saad arvutite asemel hoopis tahvlid. Paljud õpetajad oleks see kohe verest välja löönud. IKT kasutamine tunnis toobki kaasa teatud mõttes tohuva-pohu, lärm on suurem, sagimist rohkem. Siinkohal jällegi julgustan mõtlema nii, et see ole ju halb, sest õpilased õpivad töötama ja keskenduma ka olukorras, mis ei ole haud vaikne. Meil on elus selliseid keskkondi väga vähe, kus valitseb totaalne vaikus. Seega on positiivne, kui õpilastel õnnestub kogeda olukordi, mis päris elule reaalsemad. Oskus keskenduda ka lärmakamas keskkonnas on tänasel hetkel oluline.
VastaKustuta