kolmapäev, 2. detsember 2015

PRAKTIKA ÜLESANNE 4 TEGEVUSE ANALÜÜS

Eesti keele tunni õpitegevus vastavalt hindamisele.
Eelnevalt koostatud tegevuskavast oli osaliselt kasu. Sellist kaost ei ole varem minu tunnis veel olnud nagu selles eesti keele tunnis. Sellest on isegi natuke häbi kirjutada. Algas juba sellega, et sülearvutid olid kõik juba teise õpetaja poolt broneeritud ja mina pidin võtma tahvelarvutid. Leppisin sellega ja ei lasknud ennast häirida. Lõpuks tuli välja, et see oli hoopis parim osa, mis sai juhtuda.
Tund algas väga hästi, slaid seinal äratas kohe lastes huvi ja nad said kohe aru, et tegemist on võõrsõnadega. Osati kõik sõnad nimetada ja tundus, et kõik laabub. Õpilased said hakkama ka learningapps.com keskkonda sisenemisega, kuid siis selgus, et minu koostatud äpp ei ole avalik ja keskkonnast mitte leitav. Kohe leidsin tahvlite eelise ja panin ekraanile QR koodi ja tahvlitega õpilased said kordamismängud läbi teha. Arvutite taga istuvate õpilastega püüdsime pikka ja lohisevat aadressi ühiselt sisse trükkida. Kui selgus, et 12-l õpilasel on kordamine tehtud, algas minul väike paanika. Otsustasin, et avame hoopis kõik keskkonna Quizizz ja alustame kontrolltööga, kuna tunnist oli möödunud juba 25 minutit. Selle keskkonna avamisega selgus, et trükkides Quizizz.com avanes hoopis vale lehekülg. Sisse oli vaja trükkida quizizz join game. Jällegi venis aeg edasi. Esimesed õpilased said õigele lehele, avasin mängu. Hea oli see, et selles keskkonnas võis avada mängu, ootamata kõikide õpilaste sisselogimist ja hiljem said kõik liituda. Kontrolltöö juhendist said enamuses aru ja järgnev töö pakkus õpilastele suurt elevust. Neile meeldis see uudsus ja põnevus. Lõpuks said õnneks kõik oma kontrolltöö tehtud. Kiirematele lubasin hoopis learningappsi asemel minna programmeerima, kuna see keskkond ja sisse logimine oli tuttav. Sain samal ajal aeglasemaid abistada.

Mida teha teisiti? Taipasin kohe pärast tundi, et mul oleks palju lihtsam olnud, kui oleksin läinud oma klassi kodulehele lilianaklass.blogspot.com.ee, kuhu olin eelmisel päeval linkinud vajalikud leheküljed. Ma ei tea, miks ma tegevusplaani tehes selle peale kohe ei tulnud. Aga nagu vanasõna ütleb „Vigadest õpitakse“. Kuna olin enda peale tohutult pahane tunni mitte õnnestumisel, siis otsustasin järgmisel päeval uuesti proovida ja proovisingi. Kõik sujus nagu lepase reega. Lastele ütlesin, et kuna paljudel õpilasel ei õnnestunud kontrolltöö piisavalt hästi (mis oli tõsi), siis teeme kordus tunni. Lapsed olid rahul ja mina õnnelik. Kordus tund õnnestus. Kusjuures said lapsed ka paremad tulemused. Lõpp hea, kõik hea.

1 kommentaar:

  1. Kindlasti ei pea sa seda tundi häbenema. Mina kiidan ja tunnustan, sest esiteks suutsid sa kohaneda juba esimesel hetkel, kui said teada, et saad arvutite asemel hoopis tahvlid. Paljud õpetajad oleks see kohe verest välja löönud. IKT kasutamine tunnis toobki kaasa teatud mõttes tohuva-pohu, lärm on suurem, sagimist rohkem. Siinkohal jällegi julgustan mõtlema nii, et see ole ju halb, sest õpilased õpivad töötama ja keskenduma ka olukorras, mis ei ole haud vaikne. Meil on elus selliseid keskkondi väga vähe, kus valitseb totaalne vaikus. Seega on positiivne, kui õpilastel õnnestub kogeda olukordi, mis päris elule reaalsemad. Oskus keskenduda ka lärmakamas keskkonnas on tänasel hetkel oluline.

    VastaKustuta