Eesti keele tunni õpitegevus arvestades
diferentseeritust ja individuaalsust.
Eelnevalt
koostatud tegevusplaanist oli kasu. Tunni algusest peale teadsin, mida teha ja
kuidas teha. Häälestamiseks vajalik pilt haaras lapsi kohe õigele lainele ja
õpilased taipasid, et õng ei sobi pildile, kuna ei alga h-ga. Kui otsida miinuseid,
siis võiks välja tuua klassis olev tehnika, millega pilti näidata, televiisor oli
liialt väike. Televiisori asemel võiks olla dataprojektoriga seinale suunatud
pilt. Lahendus on loomulikult õpilaste liikumine hetkeks televiisorile
lähemale. Antud klassiõpilasi selline tegevus ei häiri ja nad suudavad kohe
uuesti keskenduda uuele tööle või tegevusele.
Kõik
sujus väga hästi. Tegevust aitas läbi viia eelnevalt koostatud tegevuskava ja kogemused,
millega oskasin juba arvestada. Õpilastele olid keskkonnad tuttavad ja
õppematerjal omandatud. Mõnikord on väga hea, et klassis õpib õpilasi, kelle õpioskused
on erinevad nii kiiruse ja teadmiste poolest. Nii ka seekord, kordamist Learningapps
keskkonnas lõpetasid õpilased erinevatel aegadel ning nii jõudsin
diferentseeritult Quizleti keskkonnas testid avada. Ei tekkinud olukorda, et
õpilased oleksid pidanud jääma mõttetult ootama. Neljal õpilasel palusin testi korrata
parema tulemuse saamiseks. Tunni viimane tegevus, mis oli töövihiku ülesanne, osutus
õpilastele väga meeldivaks ülesandeks. Lubasin lahendada ülesannet grupis, sest
nägin, et ülesanne ei ole nii lihtne, kui mina arvasin. Idee tuli tunni käigus,
seda tegevuskavas ei olnud. Olin ise
väga rahul, sest ei pidanud kuulama küsimusi „ei oska“, „ei saa aru“, vaid
õpilased õppisid koostööd tegema. Nägin laste oskust töötada rühmas. Enamuses lapsi
suutsid väga hästi teineteist abistada ja omavahel tegevusi jaotada. Oli aga õpilasi,
kes jäid ühistegevusega hätta.
Mida teha teisiti? Seekord
ei teeks teisiti midagi. Olin nii õpitulemustega, kui terve tunniga rahul. Väga
hea tagasiside on õpilased. Kui nad ei märka kella vaadata et, millal lõpeb tund, siis see tähendab, et tunnitegevus meeldib neile ja õpetaja võib endale kiituse teha.
Analüüs asjakohane ja peegeldab sinu enda õpikogemust.
VastaKustuta