laupäev, 19. detsember 2015

REFLEKTSIOON – ÕPILEPINGU 7. PUNKT

Mis minu jaoks sellel kursusel töötas ja mis mitte? Miks? Minu jaoks haridustehnoloogia kursusel töötas suurepäraselt tegevused, mis olid meil eelpraktikaga seoses vaja teha. Need sundisid õppima ja katsetama digivahenditega õpetamist. Tegevused ja nende ettevalmistamine oli küll mahukas, aga õpetajale oma töös väga vajalik. Kuna sain kasutada kõike oma 2.b klassi peal, siis tegin ka väljaspool kohustusi erinevaid huvitavaid tegevusi. Näiteks kasutasin ka oma teistes tundides Quizizz keskkonnas tunnikontrollide tegemist. Kursus andis julgust katsetada. Alati on väike kohustus ja sundus kasulik.
Mulle meeldis kursusel tehtud ülesannete kiire tagasiside nii blogis kui ka tabelis, kust oli võimalik jälgida ka punktiarvestusena. Meeldis ka, et sai jälgida teiste kaaslaste tegemisi logides. Sealt sai, kas ideid või lihtsalt näha, millega teised tegelevad.
Alguses ei meeldinud mulle edidaktikumi ülesannete paigutus, kuid kui keskkond sai selgeks, tundus kõik loogiline ja lihtne.
Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida ma peaksin järgmisena tegema? Aspektid, millega pean veel vaeva nägema on, tutvuma veel erinevate keskkondadega, milles teha kontrolltöid, et muuta minu, kui õpetaja töö lihtsamaks. Lihtsamaks ei tähenda, et ma kardaks tööd, aga kuna õppimine ja õpetamine mõlemad on ajamahukad, siis kuidagi peab enda elu lihtsamaks muutma. Kui see on võimalik praegusel digiajastul, siis pean selle enda kasuks pöörama. Siiani on mulle tundunud, et lihtsam on õppetundi teha kasutades vihikut ja raamatut, aga nüüd olen arusaanud, et kasutades digi, on see õpetaja abiline, mitte vaenlane.
Minu tugevus on kohusetunne, tahe minna kaasa uuega ja julgus ebaõnnestuda. Minu tugevus on ka õpilaste julgustamine, et õppides eksida ja ebaõnnestuda on normaalne. Näitan eeskuju, et kui midagi on kokkulepitud, siis sellest peetakse kinni. Tean, et iga uue asja sisse viimine, nõuab ka tagasilööke ja kaost.
Nõrkuseks on tüdimus, kui asi muutub liialt tavapäraseks. Kuna minu klass on teisel korrusel ja 27 tahvelarvuti üles vedamine on tõeline rammumehe ülesanne, siis ma ei tohi loobuda digist selletõttu, et tahvlite vedamine on tüütu. Olen optimistlik ja usun, et mõne ajapärast on igas klassis oma vajalikud tahvelarvutid.
Anna ka hinnang, kuidas sujus/ei sujunud koostöö praktikal õpetajaga? Kui minu läbi viidud mõeldud tegevusi tahaks keegi korrata, mida soovitaksin? 
Minu koostöö praktikal õppealajuhatajaga sujus väga hästi. Olin iseenda peremees. Mind ei takistatud ega tehtud minu ideid maha, vaid usaldati ja kiideti heaks. Lisaks õppealajuhatajale käis mind vaatlemas ka eripedagoog, kes vaatles teise nurga alt st käitumisoskuste kohapealt. Ta alati imestas, mis ime vahend see tahvel on, mis muudab õpilase töökaks, vaikseks ja õpihimuliseks õpilaseks.

Kui keegi sooviks minu läbiviidud mõeldud tegevusi korrata, siis soovitaksin kõigepealt läbi lugeda tegevuse analüüs. Seal on kõige parem ülevaade, mis võiks teha teisiti, et tund sujuks hästi. Olen alati lahkesti nõus oma tehtud äppe ja mänge jagama. 

1 kommentaar:

  1. Reflektsioon oli ühe osana eksami testist. Kuna vastasid siia juba, siis pole vaja sul eksamil uuesti vastata.
    Reflektsioon on põhjalik ning mulle väga meeldis sinu mõte "Kui see on võimalik praegusel digiajastul, siis pean selle enda kasuks pöörama. Siiani on mulle tundunud, et lihtsam on õppetundi teha kasutades vihikut ja raamatut, aga nüüd olen arusaanud, et kasutades digi, on see õpetaja abiline, mitte vaenlane."

    VastaKustuta