Tegevuskava
Minu tegevus toetab järgmisi õpioskusi:
alusõpioskusi (baasoskusi) – lugemis-,
kirjutamis-, kõnelemis- ja kuulamisoskus;
tunnetuslikke õpioskusi – tunnetuse tahtelise
juhtimise oskusi (tähelepanu, mälu ja mõtlemise aktiviseerimise oskusi ja
keskendumisoskusi);
õpioskusi – oskus teisi kuulata.
Aine: Eesti keel 2. klass
Tunni teema: Hingedepäev
Tunni teema: Hingedepäev
Tegevuse eesmärk:
Õpilane teab, mis kuu hetkel on ja mis kuupäeval on hingedepäev.
Õpilane teab mõistet lõik.
Õpilane teab, mis kuu hetkel on ja mis kuupäeval on hingedepäev.
Õpilane teab mõistet lõik.
Õpilane oskab lõigule panna alapealkirja.
Õpilane oskab lugeda nõutud lõiku algusest lõpuni.
Õpilane oskab järjestada lõigu pealkirjad vastavalt pala loogilisele
järjestusele.
Õpilane jutustab oma pere traditsioonidest hingedepäevaga seoses.
IKT vahendid: Arvuti, televiisor, kõlarid, internet
Tegevuse põhjendus:
IKT vahendid: Arvuti, televiisor, kõlarid, internet
Tegevuse põhjendus:
Kasutan tunni häälestamiseks klounide Piip ja Tuut video hingedepäevast,
kuna see on eakohane ja huvitav https://www.youtube.com/watch?v=FbHKCRs5UQw Mõiste „lõik“
meeldetuletamine ja kuidas tekstist lõiku leida on õpilastele eelnevalt tuttav,
kuid kõikidel veel pole kinnistunud. Üks õpilane loeb lõigu, teised
kontrollivad, kas paus oli õige kohapeal.
Lõigule pealkirja väljamõtlemine, et õpilane oskaks ühe või kahe sõnaga
jutu kokku võtta. Pealkirjade välja mõtlemise tegin seepärast, et õpilased
saaks pärast töövihikust võrrelda oma
Alapealkirja töövihiku omadega. Töövihikus olevate alapealkirjade
järjestamine teksti sisule vastavalt. Lasen õpilastel jutustada hingedepäeva
traditsioonidest kodus. Kuna see ei ole väga populaarne tähistamise päev, siis
võib olla saab mõni laps idee, kuidas kodustele sellest päevast rääkida. See
annab võimaluse olla koos perega ja nautida lihtsalt vaikust ning mõelda oma
lähedastele, keda enam ei ole.
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
Õpetaja näitab lastele video. Pärast vaatamist esitab küsimuse, miks me
seda videot vaatasime. Süüdatakse küünal. Antud video valisin seepärast, et see on
tore ja lastele eakohane viie minutiline tunniteema tutvustus. Järgnevalt
avatakse õpikud ja õpetaja juhib õpilaste tähelepanu õpiku jutus olevale
värvilisele kirjale ja küsib, miks on kasutatud erinevaid värve (lõigud eri
värvi). Õpetaja laseb õpiku pala E. Jundas „Hingedepäev“ õpilastel lugeda
lõikude kaupa. Õpilane, kes loeb selgub juhuse tahtel, kuna õpetajal on
kasutusel pulgad, kus on õpilaste nimed peal. Iga lõigu järel tehakse paus, et
saaks lõigule pealkirja panna. Lõpuks võrreldakse laste välja mõeldud pealkirju
töövihikus olevate pealkirjadega. See on hea koht võrdlemiseks, kas mõni
pealkiri suudeti ka täpselt sama kirjutada. Õpilased peavad töövihiku lõigu
pealkirjad reastama õigesse loogilisse järjekorda jutu sisule vastavalt.
Õpetajaga koos arutletakse, miks on sellist päeva tarvis. Mis traditsioonid
on hingedepäevaga seoses teie peres. Lasen õpilastel jutustada, kellele
süüdatakse teie peres hingedepäeval küünal. Arutletakse teemal „Inimese nägu
ununeb, teod ei unune“.
Tegevus igati asjakohane ja arvestatud
VastaKustuta