Siit saad kuulata helifaili https://soundcloud.com/liliana-kester/saadete-tunnusmeloodiad
1)
Millest
ja kuidas tekkis idee?
Telesaadete tunnusmeloodiate idee on
olnud mul peas aastaid, kuid ma ei ole kunagi osanud seda teostada. Nüüd kui
lugesin iseseisvat tööd, tärkas kohe mõte, et saan oma kauaaegse idee teostada.
Kasutan antud salvestist väljaspool tundi klassiõhtul. Lapsed vaatavad TV-st
erinevaid telesaateid. Püüan välja selgitada, kas nad tunnevad saadete
tunnusmeloodiaid.
Inimeseõpetuses on teema kuulmine. Selles
teemas saan samuti helifaili salvestust ära kasutada. Loomulikult on vaja
salvestada uus helifail.
2) Mis oli heliklipi juures kõige
keerulisem? Kas oli üllatavaid momente? Õppisid midagi uut?
Kõige keerulisemaks osutus minu jaoks
helifaili salvestamine ajaveebi. Üllatav moment oli lihtsus, et mina ise sain
hakkama salvestamisega, lõikamise ja eriefektidega. Töö heliga oli huvitav ja kaasahaarav. Tekitas erilise enesekindluse, et oskan jälle midagi huvitavat teha.
3) Mis on sinu hinnang heli (kui ühe
meediumi) kasutamisel õppetöös?
Helidel on õppetöös suur mõju. Ka
inimese kõne on heli, seda heli valesti mõistes, võib jääda inimesest täiesti
vale mulje. Heli on seotud kuulamisega ja kuulamist on vaja tänapäeva lastel
kõvasti harjutada. Tahetakse küll ise rääkida, aga kuulata ei osata. Eesti
keeles on ettenähtud kuulamisülesanded, kus kuulates teksti peab õpilane samal
ajal täitma ülesandeid. Ülesanne valmistab esimestel kuulamistel suuri raskusi.
Mida rohkem treenida, seda parem on tulemus. Eriti tähtis on kuulamine
võõrkeeles, oskust treenida kõrva teravust.
Tegevus arvestatud ja oled suurepäraselt ülesandega hakkama saanud.
VastaKustuta